Activitat 8 . Definicions tema 1

1-Saber ordinari:
Es funda en l'experiència de la vida quotidiana i es basa en el què i no en el perquè. Aquest saber té un coneixement que encara no se sap explicar, és d'aquesta manera.

2-Tècnica:

Consisteix en saber com fer certes activitats. Té una relació d'interacció amb la ciència, és a dir, l'aplica a la realitat.

3-Saber artístic:
Està vinculat amb la narració més que amb l'explicació. Expressa la bellessa.

4-Saber científic:
Busca l'organització sistemàtica del coneixement i explica per què els fets són de tal forma.

5-Experiment:

Conjunt d'activitats convenientments planificades amb ajuda de fòrmules matemàtiques, amb les quals es pretén descobrir com es comporten les coses.

6-Ciències formals:

No es refereixen a fets de l'experiència, sinó a la forma dels raonaments. Es regereixen per la seva pròpia coherència intera i tenen gran aplicació.

7-Deducció:
Procés de raonament que permet derivar d'una o diverses proposicions donades, anomenades premisses, un altra, que és la seva conseqüència lògica necessària i que s'anomena conclusió.

8-Axioma:

Són principis fonamentals indemostrables dins del sistema.

9-Inducció completa:
Es parteix del coneixement individual de tots i cadascun dels casos que tenen lloc en un àmbit, per tal d'arribar a lleis generals.

10-Hipòtesi
:
Suposició provisional encara no verificada.

11-Teoria científica:
Conjunt de lleis científiques que pertanyen a un mateix objecte d'estudi.

12-Falsació:

Una hipotèsi es refuta o es "falsa" quan els fets en el món no corcoden amb els fets deduïts de la hipotèsi.

13-Comprensió:
Esdeveniment que consisteix en captar-ne el sentit de les accions, per la qual cosa cal situar-se dins dels fets.

14-Mite:
Fa referència a narracions fantàstiques que intenten explicar l'origen i la regularitat del cosmos recorrent a forces sobrehumanes, com déus o poders còsmics personificats.

15-Mètode empiricoracional:
Té el seu origen en Aristòtil. Parteix del fet que comptem amb dues fonts de coneixement, els sentits i l'enteniment.

16-Empirisme:
Dóna més importància a l'experiència que a la raó, per tant defensa que el nostre coneixement deriva dels sentits.

17-Racionalisme:
Nascut a l'edat moderna, afirma la primàcia de la raó sobre l'experiència. Defensa l'existència d'idees innates.

18-Revolució Coperninaca del coneixement:

Kant intenta explicar el nostre saber canviant de perspectiva: en lloc de fer-ho des de l'ésser ho fa des de el subjecte. No depén de la cosa, és a dir, l'objecte, sinó de la meva manera d'interpretar la realitat.

19-Joc del llenguatge:
No són solament maneres diferents d'utilitzar el llenguatge, sinó models que descriuen situacions comunicatives, que estan estretament entrellaçats amb formes de vida.

20-Hermenèutica no normativa:

Aquella que no posa normes a la comprensió.

21-Pretensions de la validesa de la parla:
Elements que fan possible la comprensió i els actes comunicatius, es concreten en veritat, veracitat, intel·ligebilitat i correció moral.

22-Teodicea:
Part de la filosofia teòrica que tracta sobre la justificació racional de Déu.

0 Response to "Activitat 8 . Definicions tema 1"

Publicar un comentario